در جهت ارتقاء سطح علمی و دانش عمومی

آمار مطالب

کل مطالب : 257
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 8
باردید دیروز : 17
بازدید هفته : 223
بازدید ماه : 433
بازدید سال : 1156
بازدید کلی : 518837

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


Alternative content


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : دو شنبه 24 تير 1392
نظرات
احتمالا اين خاطره در يك روز گرم از فصلي گرم رقم خورده است؛ تابستان با گرماي طاقت فرسايش، مي‌تواند با تشنگي ضميمه شود و فصلي غيرقابل تحمل را ايجاد كند. گرماي هوا باعث از دست رفتن بيشتر آب بدن شده و نياز بدن به آن را افزايش مي‌دهد. در واقع آب، اولین ماده غذایی و سالم‌ترین نوشیدنی است که 60 درصد بدن بزرگسالان و 80 درصد بدن نوزادان را تشکیل می‌دهد. کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند، آقایان روزانه بیش از 2 لیتر و نیم و خانم‌ها 2 لیتر آب در روز مصرف کنند. در اين ميان افرادی که ناراحتی کلیه، ناراحتی‌های قلبی- عروقی و فشار خون دارند باید زیر نظر پزشک آب بنوشند. درصورت حل نكردن معضل تشنگي احتمال ايجاد مشكلات فراواني وجود دارد. دكتر هاشمي، متخصص تغذيه در اين باره توصيه‌هايي دارند كه درصورت رعايت آن‌ها مي‌توان تابستان بي‌عطشي را سپري كرد.
 

عطش چيست؟

عطش همان تشنگي تعبير مي‌شود و تشنگي هم نياز به نوشيدن آب است. اين نياز زماني بروز پيدا مي‌كند كه بدن در مقابل كم آبي كه با آن مواجه شده واكنش نشان مي‌دهد. كم آب شدن بدن نيز زماني رخ مي‌دهد که آب دفع شده از بدن بيشتر از مقدار جذب آب باشد. از سوي ديگر، عطش به نوعي تشنگي مفرط نيز تعبير مي‌شود كه در گرماي شديد و كم آبي‌هاي طولاني مدت يا ورزش‌هاي طولاني و سنگين رخ مي‌دهد. وقتي بدن كم آب مي‌شود، بزاق دهان را مي‌گيرد و احساس خشكي دهان به‌وجود مي‌آيد. اگر در اين مرحله كمبود آب جبران نشود، احساس ضعف، خستگي و سردرد ايجاد مي‌شود. تشنگي در اصل علامت خطري براي كم شدن مايعات بدن است. كاهش مايعات نيز مي‌تواند در اثر تعريق زياد، اسهال، استفراغ، تب، آفتاب سوختگي يا رژيم غذايي اتفاق بيفتد.
 

حواس تان به میزان آب بدن تان باشد

آنچه مسلم است همه براي ادامه حيات و فعل و انفعالات درون بدن به آب نياز دارند و اين ميزان نياز به‌طور متوسط 8 تا 01 ليوان است كه در كودكان كمتر است اما در بزرگسالان تغييري نمي‌كند. چه بسا افراد مسن كه نسبت به نياز بدن‌شان به آب كمتر حساس می شوند اما بايد 8ليوان آب را حتما در طول روز مصرف كنند تا سلول‌هاي بدن دچار كم‌آبي نشوند. در مورد افراد ديابتي به‌دليل ماهيت بيماري كه افزايش دفع ادرار را به همراه دارد، نياز بيشتري به آب دارند كه بسته به سطح قندخون بايد با پزشك معالج در مورد ميزان مصرف آب مشورت كنند. بسته به سطح فعاليت افراد و قرارگيري آن‌ها در معرض گرما ميزان مصرف تغيير مي‌كند و افراد به‌طور معمول آب را از طرق مختلف در طول روز از دست مي‌دهند بنابراين بايد بسته به ميزان فعاليت ميزان دريافت آب را تنظيم كرد.
 

روش رفع عطش

آب به‌طور معمول به دلیل تنفس، تعریق، ادرار و مدفوع از دست می‌رود. در همين زمان است كه مكانيسم تشنگي به‌وجود مي‌آيد و بدن به نوعي نشان مي‌دهد كه به آب نياز دارد. بنابراين نوشیدن آب كافی و فراوان بسیار اهمیت دارد. در فصول گرم سال و به‌ويژه تابستان كه آب بيشتري از طرق مختلف از دست مي‌رود، عطش و تشنگي زودتر بروز پيدا مي‌كند. راهكار اصلي رفع عطش در اصل نوشيدن ميزان كافي آب است در كنار آب مي‌توان از نوشيدني‌هايي مانند چای کمرنگ و آبميوه‌هاي متفاوت نيز براي رفع تشنگي استفاده كرد. به این نکته بايد توجه کنید، برای تامین آب مورد نیاز بدن نباید از نوشیدنی‌های ناسالم استفاده کرد؛ مثلا مصرف زیاد برخی نوشابه‎های گازدار و کافئین‎دار عوارض جسمی دارند و موجب کاهش کلسیم بدن می‎شوند.
خوردن ناگهاني آب فراوان مي‌تواند مشكلات گوارشي و سوء هاضمه در فرد ايجاد كند. توصيه مي‌شود بدن به چنين حالتي نرسد و هر نيم تا يك ساعت بايد دست‌كم نيم فنجان آب به بدن رساند.
 

چاي با تشنگي چه مي‌كند؟

آب مايعي است كه در تمام واكنش‌هاي بدن شركت دارد و وجود آن براي فعل و انفعالات مختلف در بدن و در نتيجه ادامه حيات انسان الزامي است. آب نيز مانند هوا و غذا يكي از ضروريت‌هاي زندگي است. بنابراين بايد هميشه و به‌صورت مداوم به بدن برسد و در زمان تشنگي هيچ‌چيز نمي‌تواند جايگزين آب شود. چاي نوشيدني است كه به‌دليل داشتن مواد آنتي اكسيدان و ضد‌سرطان براي بدن مفيد است اما هيچ‌گاه جايگزين مناسبي براي آب نيست. چاي به‌دليل خاصيت مدر بودن باعث مي‌شود، مقدار بيشتري از آبي كه از طرق مختلف به بدن مي‌رسد، دفع شود. به‌طور كلي توصيه مي‌شود، افراد هنگام تشنگي درصورت دسترسي به آب از اين نوشيدني استفاده كنند.
 
خوراكي‌هاي ضد‌ تشنگي
بر طرف کردن عطش, رفع عطش
فيبرها در نگهداري آب نقش مهمي دارند بنابراين خوراكي‌هاي فيبردار گزينه‌هاي مناسبي هستند. علاوه بر ميوه‌ها، سبزي‌ها هم منبع بسيار مناسب فيبر و در نتيجه آب هستند. كاهو، خيار، كرفس و سبزي خوردن چون آب را در خود نگه مي‌دارند باعث استمرار و تداوم آب‌رساني به بدن مي‌شوند. در مقابل برخي خوراكي‌ها مانند انواع شيريني و كباب و جگر تشديد‌كننده تشنگي هستند و در فصول گرم سال كه احتمال كم‌آبي بيشتر است بايد از خوردن آن‌ها پرهيز كرد.
 

ميوه‌هاي تابستاني تشنگي را برطرف مي‌كنند؟

ميوه‌ها علاوه بر نقشي كه در تامين ويتامين‌ها، مواد معدني، آنتي اکسيدان‌ها و فيبر مورد نياز بدن دارند، نقش مهمي نيز در پيشگيري و درمان انواع سرطان، بيماري‌هاي قلبي - عروقي، سکته مغزي، پوکي استخوان، ديابت و چاقي ايفا مي‌كنند. علاوه بر اين، آن‌ها به‌طور كلي يكي از منابع حاوي آب هستند و مي‌توان بخشي از نياز بدن به آب را از طريق ميوه‌ها تامين كرد. ميوه‌ها در ساختمان خودشان فيبر دارند و اين فيبر در دستگاه گوارش باعث ماندگاري آب و تحويل تدريجي آب به جريان خون مي‌شود و به اين ترتيب تاخير زيادي در احساس تشنگي به‌وجود مي‌آيد اما بايد دانست كه بدن نياز به آب خالص هم دارد و روزانه 8 ليوان آب براي ادامه حيات و حفظ آن ضروري است كه بخشي از آن را مي‌توان از طريق ميوه‌ها به‌دست آورد.
 
خاك‌شير و عرقيجات گياهي مي‌توانند رفع عطش ‌كنند؟
به‌طور كلي 2 مسئله مطرح است، يكي نياز بدن به آب و ديگري احساس تشنگي. زماني كه درباره احساس تشنگي بحث مي‌شود برخي از نوشيدني‌ها مثل شربت آبليمو كه به‌دليل وجود آبليمو در آن باعث ترشح بزاق بيشتر مي‌شوند، احساس تشنگي را زودتر برطرف مي‌كنند ولي اين به آن معنا نيست كه نياز بدن به آب تامين شده است. نوشيدني مانند خاك‌شير به‌دليل داشتن دانه‌هاي خاك‌شير كه آب را درون خود حبس مي‌كند و چند برابر ظرفيت مي‌تواند ذخيره آب داشته باشد در زمان تشنگي نوشيدني بسيار مناسبي است. اين دانه‌ها در دستگاه گوارش آب را در داخل خود نگه مي‌دارند و به‌تدريج آن را به بدن تحويل مي‌دهند و نياز بدن را در مدت طولاني‌تر نسبت به آب تامين مي‌كنند. نوشيدني ديگري كه مي‌توان نام برد تخم شربتي است كه عملكردي مشابه خاك‌شير دارد و به‌دليل نگه داشتن آب درون خود باعث مي‌شود، فرد ديرتر احساس تشنگي كند اما از آن‌جا كه اين نوشيدني‌ها با شكر مصرف مي‌شوند بايد در ميزان استفاده از آن‌ها احتياط كرد چون مصرف بيش از اندازه آن‌ها موجب اضافه وزن و چاقي مي‌شود. بهتر است آنها را يا بدون شكر يا با حداقل شكر مصرف كرد.
 
خنكي آب تاثیری دارد؟
ميزان خنكي آب مي‌تواند در رفع علائم تشنگي موثر باشد. يكي از وظايف آب تنظيم دماي بدن است. زماني كه فرد دچار كم آبي مي‌شود، بالطبع دماي بدن نيز دچار تغييراتي شده و علائم نسبت به كم آبي شديدتر مي‌شود. زماني كه آب خنك همراه با يخ مصرف مي‌شود چون دماي بدن را به‌خصوص در قسمت فوقاني دستگاه گوارش براي مدت كوتاهي پايين مي‌آورد، احساس لذت‌بخش‌تري دارد ولي اين موضوع ربطي به نياز سلول‌هاي بدن به آب ندارد. به هرحال بدن به مقدار معيني آب نياز دارد و دماي آن آب اهميت چنداني ندارد مگر در حالت گرمازدگي. در گرمازدگي كه فرد دچار بي‌حالي مي‌شود يكي از درمان‌ها غوطه‌ور كردن فرد در يخ است اما در حالت رفع تشنگي نوشيدن آب‌يخ مزيتي از لحاظ سلامت بر نوشيدن آب با دماي معمولي ندارد. حتي در مواردي ممكن است شوك حرارتي نيز به فرد وارد شود.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 789
برچسب‌ها: عطش , آب , روزه , تشنگی ,
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : سه شنبه 18 تير 1392
نظرات

خدایا! 
رحمتی کن تا ایمان
نام و نان برایم نیاورد! 
قوتی بخش تا نامم را و حتی نانم را در خطر ایمانم افکنم 
تا از آنها باشم که پول دنیا را می گیرند
 و برای دین کار می کنند! 
نه از آنان که پول دین را میگیرند
و برای دنیا کار می کنند!

(دکتر علی شریعتی)

تعداد بازدید از این مطلب: 851
برچسب‌ها: خدایا , نان , نام ,
|
امتیاز مطلب : 69
|
تعداد امتیازدهندگان : 20
|
مجموع امتیاز : 20


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : چهار شنبه 12 تير 1392
نظرات

 بازی های بومی و محلی سیستان و بلوچستان كه قدمتی به اندازه تاریخ این سرزمین دارد اكنون در كشاكش زندگی روزمره و پیشرفت علم و تكنولو‍ژی رو به فراموشی است و گویی تنها در خاطرات مادربزرگ و پدربزرگ ها بجا مانده كه 'چقك پور' سرگرمی محلی و قدیمی از این جمله است

به گزارش ایرنا و در ادامه معرفی بازی های محلی سیستان و بلوچستان، این بازیها هر كدام با اهداف مشخص طراحی شده و مورد علاقه نوجوانان و جوانان بوده است اما بیشتر آنها در آستانه فراموشی است كه صرف نظر از جنبه های فرهنگی آن و به گفته رییس هیات ورزشی روستایی و عشایری سیستان و بلوچستان: زندگی مدرن باعث دوری از بازیهای محلی و بی تحركی و شیوع انواع بیماری ها حتی در جوامع روستایی شده است.

 

بازی های محلی استان سیستان و بلوچستان عبارتند از: پادشاوزیر، توطن سواری، چل بازی، چوب بازی، ستط، سرخ پری زردپری، شترسواری، غایم بازی، کَودی کَودی، کیچ زور، گل گل، لپگر، هرکشکا، اشکاتیلی، چوک چوک، لیلی گوگو، آنجلاسیکی، کلاه چل چل، قله پود، چل وشکه، کشتی کچ گردون. که در ذیل به چند نوع از این بازیها می پردازیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 1529
|
امتیاز مطلب : 105
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : دو شنبه 10 تير 1392
نظرات


کوتاه و آموزنده : خود‌خواه نباشید!

اسب و الاغی با هم سفر می کردند.الاغ به اسب گفت : اگر دلت می خواهد من زنده بمانم، کمی از بار من را بردار. اما اسب به او اعتنایی نکرد. الاغ که نمی توانست سنگینی آن همه بار را تحمل کند، به زمین افتاد و جان داد.
آن گاه صاحب اسب تمام بارها ، به اضافه‌ی پوست الاغ را پشت اسب گذاشت. اسب همچنان که زیر بار کمر خم کرده بود، ناله می کرد و با خود می گفت : افسوس! چه حماقتی کردم.من حاضر نشدم اندکی از بار الاغ را به دوش بکشم. حالا نه تنها مجبورم باری را که بردوش او بود، بلکه پوست او را هم به دوش بکشم.

نکته : برای نتیجه گیری از حکایت بالا در اینجا مطلبی را از زیگ زیگلار می آوریم :

شنیده ام که در اندونزی درختی به نام یوپاس وجود دارد.این درخت سم ترشح می کند و چنان انبوه و پر است که هر گیاهی را که در پای آن رشد کند ، نابود می کند. این درخت پناه می دهد،‌سایه دارد و نابود می کند.

متاسفانه باید بگویم که من کسانی را می شناسم که مانند این درخت هستند.فکر کنم شما هم کسانی از این نوع را می شناسید. این آدم ها خودپسندند. آن ها همه چیز را برای خود می خواهند که مرکز توجه واقع شوند. هیچ علاقه ایی به کمک به دیگران ندارند ، ولی از همه به نفع خود بهره می جویند. آنها مانند درخت «یوپاس» خاصیتی برای اطرافیان ندارند و باعث شکوفایی ، رشد و باروری دیگران نمی‌شوند.

از طرف دیگر یادم می آید وقتی کوچک بودم سعی می کردم روی ریل راه آهن راه بروم. چند قدم بیشتر نمی توانستم راه بروم و تعادل خود را از دست می دادم. اما اگر با دوستم روی ریل قرار می‌گرفتیم می توانستیم دست یکدیگر را بگیریم و تعادل خود را حفظ کنیم. در این صورت می توانستیم تا آن سر دنیا برویم.

من و تو حق انتخاب داریم.می توانیم مثل درخت یوپاس باشیم. «سم خودخواهی» ترشح کنیم. فقط به خود و خواسته هایمان بیندیشیم. در خودخواهی جا خوش کنیم یا این که همزمان با رشد زندگی به دیگران یاری دهیم.
می توانی زندگی را در خدمت دیگران باشی، یا با خودپسندی گمراه کننده آن را هدر دهی. یا باید از مردم سوء استفاده کنی یا با آنها دوست شوی. هر دو باهم ممکن نیست.


نتیجه گیری

کمی به دور و بر خودت نگاه کن، به دیگران نه، به دور و بر خودت و رفتارت. امروز تا همین الان چقدر خودخواه بودی، در رانندگی ، در صف مترو و اتوبوس، در محل کار، در خانه
¦!!!؟؟؟ عادت کرده ایم تا به راحتی فقط به آنچه برای خود می خواهیم فکر کنیم و به خاطر آن هر کاری انجام دهیم.
بسیاری را می بینم که هر روز تلاش می کنند هر چه بیشتر از روز قبل بر دارایی ها، پست و مقام خود بیافزایند حتی به قیمت آسیب رسیدن به همسایه شان و حتی خواهر و برادر خویش!!!!!!

از همین امروز آغاز کن. در کنار صبحانه ایی که برای توانمندی جسمت می خوری، یک جمله برای توانمندی روح و جانت نیوش جان کن :


من با بخشش و دوستی، نسبت به همنوع خود سم خودخواهی را از خود دور خواهم کرد.

من، با بخشش و دوستی نسبت به همنوع خود سم خودخواهی را از خود دور خواهم کرد.

من با بخشش و دوستی نسبت به همنوع خود، سم خودخواهی را از خود دور خواهم کرد.

بزرگی می گوید :

به ندرت همسایه مان را با همان ترازویی می کشیم که خودمان را وزن می کنیم

 

تعداد بازدید از این مطلب: 981
|
امتیاز مطلب : 97
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : یک شنبه 2 تير 1392
نظرات



  دوباره باز خواهم گشت 

نمی دانم چه هنگام، از کدامین راه 
ولی یکبار دیگر باز خواهم گشت 
و چشمان تو را با نور خواهم شست 
و از عرش خداوندی، شما را هدیه های تازه خواهم داد 
به دستان برادر ، دست خواهم داد 
به زلف کودکان، گیلاس خواهم زد 
نوازش های مادر را، دوباره زنده خواهم کرد 
زن همسایه را، نور و هوا و آفتابی تازه خواهم داد 
به ننوی یتیمان، من تکان از عرش خواهم داد 
به لب های فرو بسته، امید خنده خواهم داد 
به دیوار حریم عشق یکبار دگر، من تکیه خواهم زد 
به گندم، من حدیث نو شکفتن، یاد خواهم داد 
به شمع روشن محفل، رموز همنشینی با پر پروانه را، من یاد خواهم داد 
گل نرگس به دشت مهربانی هدیه خواهم برد 
کمرهای خمیده از شقاوت، راست خواهم کرد 
برای فهم زیبایی، دوباره واژه خواهم ساخت 
دوباره مزه لبخند را، من بر لبان خشک خواهم راند 
نگاه مهربانانه، امید گرمی خانه 
رسوم عشق ورزی را دوباره زنده خواهم کرد 
برای قفل لب هاتان، برای فتح دل هاتان، کلید تازه خواهم داد 
برای سر نهادن، تا سحر بگریستن، آنک هزاران شانه خواهم داد 
ز رخسار پدر من شرمساری را 
ز چشم مادران، من اشک و زاری را 
تباهی را، تباهی را، تباهی را، دوایی تازه خواهم داد 
برادر با برادر، صلح خواهم داد 
به خواهر، مهربانی، یاد خواهم داد 
به مردم بانگ خواهم زد: 
هلا ای عاشقان خسته نومید، به پیش آرید دفترهای مشق زندگانی را 
که من سر مشق های تازه خواهم داد 
برای صبح فردا مشقتان این است 
هزاران بار بنویسید ، آزادی، محبت، عشق 
و یکصد بار بنویسید، انسان بنده حق است 
و بنویسید، رنگ آسمان آبی است 
سیاهی ها ز دفترهای قلب خویش برگیرید 
کنون با خط خوش، زیبا 
در اوراق سفید قلبتان این جمله را صد باره بنویسید 
خدا نور است، زیبایی است 
خدا آزادگی را دوست می دارد 
و می خواهد که بند هر اسارت را 
ز فکر و روح و دست و پای، برگیرید 
و مشق عشق، خواهم داد 
و آغوش محبت، باز خواهم کرد 
و مادر را دوباره از سرای سالمندان، من به سوی خانه خواهم برد 
و پیران را دوباره، گوهر هر خانه خواهم کرد 
پدرها را، نوازش های کودک، یاد خواهم داد 
به دست کودکان، نان و پنیر و عشق، خواهم داد 
دوباره با سعادت بندگی کردن 
خدایی زندگی کردن 
سروشی تازه خواهم داد 
به نام عشق و زیبایی، دوباره خطبه خواهم خواند 
و عزت را، دوباره زنده خواهم کرد 
به انسان یاد خواهم داد 
بهایش را، قرار با خدایش را 
به باران بارش رحمت 
به دریا زایش گوهر 
به تن ها، شوق آزادی 
به اندیشه، رهایی 
یاد خواهم داد 
به باغ خشک و بی حاصل 
هزاران بوته ی بابونه خواهم داد 
به نجوای شبانگاهان، دو صد لبیک 
به باغ زرد پاییزی، قبای سبز 
به رود ساکت و خاموش، خروش تازه خواهم داد 
و هر چه رسم بد عهدی 
ز پهنای زمین برچیده خواهم کرد 
نمی گویم چه هنگام، از کدامین راه 
لیکن باز خواهم گشت 
به ابر آسمان، باران 
به باران، شوق باریدن 
به بارش، شوق رویاندن 
به رویش، باور گندم 
به گندم، حسرت سفره 
به سفره، شرم نان آور 
به نان ​​آور، طلوع صبح صادق را 
خدا را، یاد خواهم داد 
به حکام زمان عشق به مردم را 
به مردم باور خود را 
به عالم شمع دینداری 
به دینداران، سلوک عشق ورزی، یاد خواهم داد 
برای هفت سین عیدتان، آری 
سحرگاهان سروش سبز سیمای سعادت ساز ساقی، هدیه خواهم کرد 
به محنت پیشه گان ، امید 
به پر بشکستگان، پرواز 
به ره گم کردگان، مشعل 
به حق گم کردگان، میزان 
به تنها ماندگان، یاران 
به غرقه گشته گان، یزدان 
به یلدا روزگاران، من بهاران 
هدیه خواهم داد 
نمی دانم کدامین روز آدینه 
ولی با تو صبور منتظر، آهسته می گویم 
سرای عشق را یکبار دیگر، آب و جارو کن 
منم "مهدی" 
دوباره باز خواهم گشت 

تعداد بازدید از این مطلب: 1265
|
امتیاز مطلب : 83
|
تعداد امتیازدهندگان : 22
|
مجموع امتیاز : 22


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : شنبه 1 تير 1392
نظرات

شبکه های اجتماعی مسلما دید ما را نسبت به عکس ها تغییر داده اند. آیا قبلا هم به هنگام عکس گرفتن به اندازه ی الان به ظاهرتان دقت می کردید؟ علتش ساده است، می خواهید در همه ی عکس ها خوب بیافتید و آن ها را با دوستان و خانواده تان قسمت کنید.

در ادامه فهرستی از راه های خوب افتادن در عکس ها را می‌خوانید.

 1 - لباس های مناسب بپوشید

قبل از ثبت یک عکس، ترکیب رنگ درستی را انتخاب کنید. از رنگ های زیادی روشن و جیغ دوری کنید. همیشه رنگ های تیره یا رنگ هایی که با رنگ پوستتان سازگارند را انتخاب کنید.

از پوشیدن لباس هایی با طرح های درشت خوداری کنید. همچنین لطفا! لباس هایی فیت تنتان بپوشید، این بیشترین اهمیت را دارد.

2 - مدل موی بجایی انتخاب کنید

مدل مو نقش مهمی در عکس دارد. یک دم اسبی شل شما را گرفته نشان می دهد، ولی یک دم اسبی سفت باهوش نشانتان می دهد. تفاوت در انتخاب مدل موست.

در یک صورت کشیده موی چتری قشنگ به نظر می آید ولی در یک صورت ظریف بستن موها از پشت بسیار مناسب‌تر است.

3 - به خصوصیاتتان توجه کنید

ویژگی هایتان را ارتقا دهید تا در عکس خوب به چشم بیایند. از کلک های آرایشی برای بهبود خصوصیاتی مانند بینی بزرگ یا لب نازک استفاده کنید. این واقعا در عکس هایتان تغییر ایجاد می کند.

4 - جوش ها و لکه ها را پنهان کنید

پیش از گرفتن عکس، به سادگی جوش ها و لک های روی صورتتان را بپوشانید. جوش ها می توانند زیبایی صورت شما را خراب کنند و صورتتان را گرفته نشان دهند. از یک کانسیلر خوب برای این منظور استفاده کنید.

5 - خوب لبخند زدن را تمرین کنید

هیچ چیز به اندازه ی یک لبخند زیبا کارساز نیست. همه به هنگام خندیدن خوب به چشم می آیند. پیش از ثبت عکس لبخند زدن را در مقابل آیینه تمرین کنید. کسی چه می داند، هرکسی ممکن است عاشق لبخند شما شود!

6 - غوز نکنید

در هنگام عکس گرفتن صاف بایستید، غوز کردن شما را بدقواره می کند، پس دفعه ی بعد که عکس می گرفتید حتما از این کار خودداری کنید.

7 - به چشم ها اهمیت بدهید

به ابروهایتان شکلی بدهید که صورتتان را قشنگ کنند. ابروهای پر می توانند عکستان را خراب کنند. همچنین چشم هایتان را با سرمه یا ریمل برجسته کنید. چشم های زیبا و نمایان به جذابیت عکس می افزایند.

8 - پس زمینه ی خوبی انتخاب کنید

یک پس زمینه ی مناسب، عکس را به طور شگفت انگیزی خوب نشان می دهد. یک پس زمینه ی درست انتخاب کنید تا عکسی شفاف داشته باشید. از پس زمینه های کسالت بار و تاریک دوری کنید.

9 - اعتماد به نفس داشته باشید

مهمترین بخش خوب افتادن در عکس، داشتن اعتماد به نفس است. اگر به ظاهر و رفتارتان مطمئن باشید، نتیجه ای عالی خواهد گرفت.

10 - یک ژست طبیعی بگیرید

گرفتن ژست طبیعی، عکس را قشنگ می کند. ادای کس دیگری را در نیاورید. سعی با یک لبخند ژستتان را طبیعی نگه دارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 836
|
امتیاز مطلب : 52
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13


من از دار المومنین ،دارالولایه سیستانم شهر دوستداران اهل بیت (ع) آنجا که شور و شوق بود، صداقت و مردانگی را چار می زدند ،شهر دوستی بود و شجاعت ،شهر زادگاه رستم نام آورترین چهرهٔ اسطوره‌ای در شاهنامه ی فردوسی و به تبع آن برترین چهرهٔ اسطوره‌ای ادبیات فارسی (فردوسی )، سرزمین یعقوب لیث صفاری کسی که ایران را از یوغ اعراب رهانید.من سیستانی ام و آرمانم آبادانی فرهنگ و تاریخ سیستان،بیایید تا رستمانه سیستان را آباد کنیم. سیستانیم ، سیستان همه دلخوشی های من است.دارای تحصیلات عالی در رشته مدیریت برنامه ریزی آموزشی ،از خدمتگزاران مردم در آموزش عالی و دارای سوابق خدمتی در آموزش و پرورش می باشم، سعی دارم از طریق دنیای مجازی اطلاعات لازم در این زمینه را به نظر دوستداران برسانم امید است دوستان در هر چه پر بار شدن این سایت مرا همراهی نمایند .منتظر نقطه نظرات سازنده شما هستم. در كوچه تنهایی تو را می خوانم از پشت پنجره های بسته تو را می خوانم هنگامی كه قاصدك می آید با او نام تو را فریاد می زنم با شاپركها در آسمان آبی هم صدا می شوم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود