در جهت ارتقاء سطح علمی و دانش عمومی

آمار مطالب

کل مطالب : 257
کل نظرات : 0

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 34
باردید دیروز : 17
بازدید هفته : 249
بازدید ماه : 459
بازدید سال : 1182
بازدید کلی : 518863

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


Alternative content


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391
نظرات

 



شاید هیچوقت به این موضوع حتی فکر هم نمی کنیم که وقتی در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز مشغول فعالیت و خواب هستیم بدن ما چه فعالیت هایی را تجربه می کند و در کل در طول یک روز کامل در بدن ما چه اتفاقاتی می افتد! اما چه بسا دانستن این موضوع ارتباط مستقیم با عملکرد صحیح سیستم بدن و سلامتی ما دارد. از آنجا که سلامتی شما دوستان پرشین استار برای ما بسیار حائز اهمیت است پس لطفا برای مرور گام به گام این اتفاقات با ما همراه باشید ... 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت شش صبح: با ترشح هیدرو كورتیزون، اعضای بدن بیدار می شوند. بدین طریق بدن بطور آهسته خودش را برای بیدار شدن آماده میكند. متابولیسم به فعالیت در می آید و برای فعالیت روزانه ما پروتئین و انرژی ذخیره شده به جریان در می آید. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت هفت صبح: میشه بدن ضعیف است، پس وقت ورزش نیست چون در این ساعت با ورزش فقط به قلب فشار وارد می شود. به جای ورزش صبحانه بخورید چون دستگاه گوارش در این زمان بخوبی كار میكند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت هشت صبح: مقدار زیادی هورمون در این ساعت ترشح میشود. سیگار كشیدن در این ساعت بیشتر از هر ساعت دیگری باعث تنگ شدن عروق می شود. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت نه صبح: بدن سفت وسخت بیدار است و زمانی است كه نیروی زیادی را در اختیار دارد. در صورت نیاز به تزریق هر آمپولی این ساعت بهترین موقع است. چون هر گونه عوارض ناشی از تزریق آمپول در این زمان به حداقل می رسد و بدن در مقابل اشعه ایكس مقاوم است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت ده صبح: ساعتی كه ارگانیسم به خودش می آید و اعلام آمادگی می كند. بدن انرژی زیادی را در اختیار دارد و حرارت بدن بالاست. نكته مهم اینكه بین ساعتهای ده تا دوازده احتمال سكته های قلبی بیشتر از هر زمان دیگر است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت یازده صبح: بدن در بهترین حالت و زمان خود قرار دارد. ضربان قلب و میزان گردش خون به اندازه ای مناسب است كه ممكن است در معاینات قلبی (اكتروكاردیو گرافی) اشتباهاتی رخ بدهد و اگر مشكلی در قلب وجود داشته باشد در این لحظه دیده نشود. بدن كاملا آماده است تا مسائل ریاضی و سخت ترین فرمول ها را حل كند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت دوازده ظهر: دقت افراد کم و انسان دچار خواب آلودگی می شود. اسید معده زیاد ترشح میشود و خون رسانی به مغز كاهش پیدا میكند. برای خون رسانی به دیگر اعضای بدن از معده استفاده بیشتری میشود. افرادی كه عادت به خواب نیمروزی دارند حدودا تا سی درصد خطر سكته قلبی در آنها كمتر از دیگران است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت سیزده: بدن از تب وتاب می افتد. بهره وری در اواسط روز بیست درصد كاهش پیدا میكند. همه اعضای بدن در پایین ترین سطح فعالیت میباشند. در این ساعت فقط كیسه صفرا است كه خوب فعالیت میكند و مشغول هضم غذای نیمروزی است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت چهارده: احساس خستگی بروز میكند چون فشار و ترشح هورمون ها کم میشود. برای افرادی كه از دندانپزشكی ترس دارند این ساعت بهترین زمان است چون افراد در این ساعت كمتر احساس درد میكنند. این وضعیت تا سی دقیقه ادامه خواهد داشت.

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت پانزده: در این زمان انرژی دوباره به بدن بر میگردد و حافظه خوب کار میكند و مرحله دوم از بهره وری آغاز می شود. ولی كمتر از آن چیزی كه بدن در صبح داشت. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت شانزده: برای ورزش كردن بهترین ساعت است فشار و گردش خون بدن در بهترین حالت است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت هفده: فعالیت ارگانها به بالاترین حد خود می رسد. نیرو افزایش پیدا میكند، اكسیژن زیادی استفاده میشود، كلیه ومثانه خوب کار میكند. زمانی است كه ناخنها و موها خوب رشد میكند، اسید معده افزایش پیدا میكند به همین دلیل در این ساعت احتمال خونریزی هم بیشتر است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت هیجده: الآن زمان مناسبی برای خوردن شام است. پانكراس در این ساعت فعالیت خوبی دارد. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت نوزده: میزان فشار خون و ضربان نبض كاهش پیدا میكند. به همین دلیل كسانی كه از داروهای كاهش دهنده فشار خون استفاده میكنند باید دقت بیشتری داشته باشند. چون داروهای فشار خون در این زمان باید با احتیاط بیشتری مصرف شود. تاثیر دارو های ضد افسردگی در این ساعت خیلی زیاد است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت بیست: میزان چربی كبد كاهش می یابد و خون كثیف از هر زمان بیشتر به قلب می رسد. كسانی كه آلرژی یا آسم دارند در این ساعت باید از دارو هایشان استفاده كنند. آنتی بیوتیكها از این قاعده مستثنی نیستند چون در این ساعت بیشترین تاثیر را دارند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت بیست و یک: عملكرد ترشح غدد در این ساعت به پایان می رسد. هر چیزی از این به بعد وارد معده میشود و عملیات هضم و جذب غذا به كندی انجام میشود كه این مسئله میتواند خیلی خطرناك باشد چون باقیمانده غذا به مخاط روده حمله كرده و مخاط روده را دچار آسیب میكند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت بیست و دو: سیستم دفاعی بدن به حالت آماده باش در می آید. كسانی كه سیگار میكشند باید بدانند كه از این ساعت به بعد بدن سمومی مثل نیكوتین را خیلی سخت دفع میكند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت بیست و سه: بدن ارگانیسم ترشح هورمونها را كه در طول روز فعال بوده است متوقف میكند آرامش بسراغ بدن می آید و جسم احساس راحتی میكند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت بیست و چهار: زمان خواب سلولهای پوست بی وقفه فعالیت می كنند حتی بیشتر از آن چیزی كه در صبح انجام میدادند.نخستین تصویر خواب و رویا در همان ساعات اولیه پدید می آید. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت یک نیمه شب: بازدهی در پایین ترین حد قرار دارد. در این ساعت حتی كسانی كه شب كار هستند و عادت به شب كاری دارند، خوابشان می گیرد. دقت كم میشود چون بدن و اعضای بدن خود را برای خوابیدن آماده میكنند. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت دو نیمه شب: كسانی كه رانندگی می كنند باید دقت بیشتری داشته باشند چون قدرت دید کم میشود و سرعت عمل و عکس العمل کم میشود بهمین دلیل بیشتر تصادفات در این ساعت اتفاق می افتد. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت سه نیمه شب: هم بدن هم روح در تاریك ترین حالت قرار دارند. ترشح هورمون ملاتونین كم و نامنظم می شود و كسانی كه تعادل روحی ​​ندارند این ساعت خطرناكتر عمل میكنند و بیشتر خودكشی ها در این ساعت است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت چهار: با زیاد شدن ترشح هورمون ها بدن انرژی می گیرد و احتمال سكته های قلبی بین ساعت چهار تا شش افزایش می یابد. فشار خون به بالاترین حد میرسد و رگ ها تنگتر می شود. در این ساعت میزان زایمانها بیشتر است. 

http://persian-star.net/template/ceonex1.gif ساعت پنج: زیاد شدن هورمونها در بدن حدودا شش برابر روز فرد را برای فعالیت آماده می كند. بدن به حركت در میآید و دوباره روز جدیدی آغاز میشود.



تاثیر ساعات مختلف خواب شب در سلامتی بدن


داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است تا بتواند مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند. برای سالم زیستن، باید خواب راحت و آرامی داشته باشیم. به موارد زیر دقت کنید تا اهمیت خوابیدن برای شما روشن گردد: 



تعداد بازدید از این مطلب: 700
برچسب‌ها: بدن , اعضا , عضو , سلامتی , معده , ,
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 28
|
مجموع امتیاز : 28


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : یک شنبه 15 بهمن 1391
نظرات


در برخی جوامع خیلی مهم و پیشرفته دنیا، مردم خوب کوچه و بازار و در و همسایه با تحقیق شبانه روزی به این نتیجه رسیده اند که انسان ها هر کاری هم بکنند بالاخره یک جای کارشان می لنگد ... ما هم در راستای این کشف بزرگ بشری، تستی آماده کرده ایم تا بدانید و آگاه باشید که به نظر این عزیزان، کجای کار شما می لنگد؟ البته امیدواریم شما دوست عزیزی که این مطلب رو می خونید بیشتر از اینکه درگیر اینجور ایراد گیری ها باشید، به میانه رو بودن و تفکر منطقی بهای بیشتری بدهید. 

 آداب کادو دادن 
اگر اصلا کادو ندهید، خیلی خسیس هستید
 
اگر کادوی ارزان بدهید، خسیس هستید.
 
اگر کادوی کوچک بدهید، باز هم خسیس هستید.
 
اگر کادوی با مارک ایرانی بدهید، بی تعارف خسیس هستید.
 
اگر کادوی گران بدهید، اهل پز دادن هستید.
 
اگر کادوی بزرگ بدهید، اهل پز دادن هستید.
 
اگر کادوی مارک دار بدهید ، اهل پز دادن هستید.
 
اگر اصلا کادو بدهید ...
 حالا من این کادو رو چیکارش کنم؟ 

 آداب حرف زدن 
اگر در مهمانی زیاد حرف بزنید، پرحرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
 
اگر در مهمانی کم حرف بزنید، کم حرف هستید و حوصله آدم را سر می برید.
 
اگر در مهمانی اصلا حرف نزنید، مغرور و پر افاده هستید و حوصله آدم را سر می برید.
 
اگر در مهمانی حرف نزنید و با حرکات صورت و چشم و ابرو ارتباط برقرار کنید، بی ادب هستید.
 
اگر لحنتان سوالی باشد، کنجکاو و فضول هستید.
 
اگر فقط به سوال ها جواب بدهید، تودار هستید و باید با آچار از شما حرف بکشند.
 

 آداب خنده 
اگر حرف های خنده دار بزنید، لوده و مسخره هستید.
 
اگر جدی باشید و اخم کنید، بداخلاق هستید.
 
اگر به حرف های دیگران بخندید، بی جنبه و جلف هستید.
 
اگر به حرف های دیگران نخندید، آداب معاشرت سرتان نمی شود.
 
اگر بعضی وقت ها به حرف های دیگران بخندید و بعضی وقت ها نخندید، غیرطبیعی هستید و عکس العمل هایتان غیر عادی است.
 

 آداب پذیرایی 
اگر غذا زیاد بپزید، اهل ریخت و پاش هستید.
 
اگر غذا کم بپزید، خسیس هستید.
 
اگر غذا به اندازه درست کنید، چشم تنگ هستید و دست و دلتان می لرزد که یک کم بیشتر درست کنید.
 
اگر غذای فرنگی بپزید، ندید بدید و اهل چشم و هم چشمی هستید
 
اگر غذای ایرانی بپزید، سلیقه قدیمی و معمولی دارید.
 
اگر چند جور غذا بپزید، می خواهید هنرتان را به رخ بکشید.
 
اگر یک جور غذا بپزید، به مهمانتان توهین کرده اید.
 

 آداب دوست داشتن 
اگر بگویید که زنتان را دوست دارید، زن ذلیل هستید.
 
اگر بگویید که شوهرتان را دوست دارید، او زن ذلیل است.
 
اگر بگویید که همسرتان را دوست ندارید، خائن هستید.
 
اگر بگویید که به همسرتان احساسی ندارید، بی احساس هستید.
 
اگر بگویید که مادرتان را دوست دارید ، بچه ننه هستید
 
اگر بگویید که مادرتان را دوست ندارید، حیوان هستید.
 
اگر بگویید که فرزندتان را دوست دارید، بی تجربه هستید و سرد و گرم روزگار را نچشیده اید.
 
اگر بگویید که فرزندتان را دوست ندارید، بی عاطفه هستید.
 
اگر بگویید که هیچکس را دوست ندارید، بیمار هستید.
 
اگر بگویید که همه را دوست دارید، احمق هستید.
 

 آداب زندگی 
اگر پولدار باشید حتما دزد و کلاهبردار هستید.
 
اگر بی پول باشید، بی برو برگرد تنبل و بی عرضه هستید.
 
اگر زندگی معمولی و نان بخور و نمیر داشته باشید قطعا جاه طلبی لازم را ندارید و مدام درجا می زنید.
 
اگر خانه و ویلا داشته باشید، مال مردم خور هستید.
 
اگر خانه و ویلا نداشته باشید، بی فکر و بی دست و پا هستید و بلد نیستید از فرصت های زندگیتان به درستی استفاده کنید.
 

 آداب تمام کردن مطلب 
اگر نوشته تان طولانی باشد حتما آب به مطلب بسته اید تا تعداد کلمه هایش بیشتر شود!
 (به هر حال نویسنده ها هم محکومند که تا اطلاع ثانوی زندگی کنند!) 
اگر نوشته تان کوتاه باشد حتما وقت نداشته اید و چیزی سر هم بندی کرده اید.
 
اگر نوشته تان نه کوتاه باشد، نه بلند (مثل این مطلب) ...
 از مردم خوب و عزیز و شریف و نجیبمان خواهشمندیم ادب و نزاکت و اصول اخلاقی و انسانی را رعایت فرمایند، ممنون!
  
                

تعداد بازدید از این مطلب: 684
|
امتیاز مطلب : 121
|
تعداد امتیازدهندگان : 39
|
مجموع امتیاز : 39


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : چهار شنبه 11 بهمن 1391
نظرات


مرد ثروتمند بدون فرزندی بود که به پایان زندگی‌اش رسیده بود،
 کاغذ و قلمی برداشت تا وصیتنامه خود را بنویسد :
(تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم نه برای برادر زاده‌ام هرگز به خیاط هیچ برای فقیران.)

اما اجل به او فرصت نداد تا نوشته اش را کامل کند و
آنرا نقطه گذاری کند. پس تکلیف آن همه ثروت چه می‌شد؟

بنابراین :

برادر زاده او تصمیم گرفت. آن را اینگونه تغییر دهد:
"تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم؟ نه! برای برادر زاده‌ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران."


خواهر او که موافق نبود آن را اینگونه نقطه‌گذاری کرد :
"تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم. نه برای برادر زاده‌ام. هرگز به خیاط. هیچ برای فقیران."


خیاط مخصوصش هم یک کپی از وصیت نامه را پیدا کرد و آن را به روش خودش نقطه‌گذاری کرد:
"تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم؟ نه. برای برادرزاده‌ام؟ هرگز. به خیاط. هیچ برای فقیران."


پس از شنیدن این ماجرا فقیران شهر جمع شدند تا نظر خود را اعلام کنند:
"تمام اموالم را برای خواهرم می‌گذارم؟ نه. برای برادر زاده‌ام؟ هرگز. به خیاط؟ هیچ. برای فقیران."


نكته اخلاقی :

در واقع زندگی نیز این چنین است‌:
او که همان آفریدگار ماست، نسخه‌ای از هستی و زندگی به ما می‌دهد
که در آن هیچ نقطه و ویرگولی نیست و ما باید به صحیح ترین روش آن را نقطه‌گذاری کنیم.
و بی گمان از زمان تولد تا مرگ تمام نقطه گذاریها دست ماست ...

باید به این نکته توجه داشته باشیم که :
"فارغ از اعتقادات مذهبی و یا غیرمذهبی به جهان هستی و زندگی، از علامت تعجب تولد تا علامت سوال مرگ، همه چیز بستگی به روش نقطه‌گذاری عقلانی ما و نگاه ما به چگونگی زندگی دارد"

تعداد بازدید از این مطلب: 732
|
امتیاز مطلب : 147
|
تعداد امتیازدهندگان : 42
|
مجموع امتیاز : 42


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : چهار شنبه 11 بهمن 1391
نظرات

 

کلمات، تاثیر شگرفی روی ضمیر ناخودآگاه انسان دارند. ناخودآگاه بدون آنکه منظورمان را بداند هر چه بگوییم خوب یا بد را برایمان خلق می کند. لذا لازم است برای دستیابی به موفقیت از کلمات مثبت و دارای انرژی مثبت استفاده کنیم.

با این که مفهوم کلی عبارت "من بیمار نیستم" مثبت است اما کلمه "بیمار" واژه منفی است. ضمیر ناخودآگاه به منظور و مفهوم کاری ندارد، بلکه روی کلمات متمرکز می شود. به عنوان مثال در جمله "فراموش نکنی در هنگام برگشتن نان بخری" احتمال فراموشی بیشتر از زمانی است که می گوییم "یادت باشد که هنگام برگشتن نان بخری"، زیرا در حالت اول ناخودآگاه بر روی فراموشی تمرکز می کند و در حالت دوم بر روی به یاد ماندن.

و یا مثلاَ برای آرام شدن یک نفر جمله "آرام باش" بیشتر از جمله "داد نزن" تاثیر دارد و همچنین به کار بردن جملاتی از قبیل "خسته نباشی"، "دستت درد نکند" و... در ناخودآگاه تاثیر منفی می گذارد و باعث افزایش خستگی، درد و... می شود.

وقتی درباره چیزی واژه بد را به کار می بریم باید بدانیم در جهان چیز منفی و بدی وجود ندارد. وقتی چیزی بد تلقی می شود، در واقع به ما خبر نبودن خوبی می دهد. پس چه بهتر است که به جای بد بگوییم ناخوب. هر گاه ذهنتان را از امواج منفی (افکار، کلام، عادات و...) تخلیه کنید آنگاه شاهد هجوم شادی و آرامش خواهید بود.

به جای 
خسته نباشید؛ بگوییم : خدا قوت

به جای 
خدا بد نده؛ بگوییم : خدا سلامتی بده

به جای 
بد نیستم؛ بگوییم :‌ خوب هستم

به جای
 فراموش نکنی؛ بگوییم : یادت باشه

به جای 
پدرم درآمد؛ بگوییم : خیلی راحت نبود

به جای 
دستت درد نکنه؛ بگوییم : ممنون از محبتت، سلامت باشی

به جای 
ببخشید که مزاحمتان شدم؛ بگوییم : از اینکه وقت خود را در اختیار من گذاشتید متشکرم

به جای 
گرفتارم؛ بگوییم : ‌در فرصت مناسب کنار شما خواهم بود

به جای 
دروغ نگو؛ بگوییم : راست می گی؟ راستی؟

به جای 
قابل نداره؛ بگوییم : هدیه برای شما

به جای 
شکست خورده؛ بگوییم : با تجربه

به جای 
فقیر هستم؛‌ بگوییم : ثروت کمی دارم

به جای
 بدرد من نمی خورد؛ بگوییم : مناسب من نیست

به جای 
مشکل دارم؛ بگوییم : مسئله دارم

به جای 
جانم به لبم رسید؛ بگوییم : چندان هم راحت نبود

به جای 
مسئله ربطی به تو ندارد؛ بگوییم : مسئله را خودم حل می‌کنم

به جای 
من مریض و غمگین نیستم؛‌ بگوییم :‌ من سالم و با نشاط هستم

به جای 
زشت است؛ بگوییم :‌ قشنگ نیست

به جای 
چرا اذیت می‌کنی؛ بگوییم :‌ با این کار چه لذتی می‌بری

به جای 
غم آخرت باشد؛ بگوییم : شما را در شادی ها ببینم

به جای 
متنفرم؛ بگوییم : دوست ندارم

به جای 
دشوار است؛ بگوییم : آسان نیست

به جای جملاتی از جمله 
چقدر چاق شدی؟، چقدر لاغر شدی؟، چقدر خسته به نظر می‌آیی؟، چرا موهات را این قدر کوتاه کردی؟، چرا ریشت را بلند کردی؟، چراتوهمی؟، چرا رنگت پریده؟، چرا تلفن نکردی؟، چرا حال مرا نپرسیدی؟ 

بگوییم: 
سلام به روی ماهت، چقدر خوشحال شدم تو را دیدم، همیشه در قلب من هستی ...


تعداد بازدید از این مطلب: 692
|
امتیاز مطلب : 145
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43


نویسنده : برات دشتی
تاریخ : دو شنبه 9 بهمن 1391
نظرات

 برای آشنایی بیشتر با این دنیای شگفت آور مطالعه‌ی این مطلب را از دست ندهید!

زرد چوبه: ضد سرطان

سازمان جهانی سلامتی (OMS)، تأثیر زردچوبه برای درمان مشکلات گوارشی از قبیل دل درد، بی اشتهایی، سوزش معده را به اثبات رسانده است.

زردچوبه باکتری موسوم به Helicobacter pylori عامل زخم معده را از بین می‌برد. بر اساس پژوهش‌های انجام گرفته این خاصیت زردچوبه مدیون ماده‌ای به نام کورکومین است. این ماده علاوه بر رفع مشکلات گوارشی، قدرت زیادی در جهت پیشگیری از سرطان دارد.

میزان مصرف: روزانه ۳ الی ۴ نوک انگشت زردچوبه برای بدن کافی ست. البته به نظر می‌رسد که کورکومین به راحتی جذب بدن نمی‌شود برای همین این ادویه باید همراه اندکی روغن طبخ شود.

فلفل سیاه: ضد درد

بر اساس یک پژوهش آلمانی، کپسایسین (ماده‌ی موجود در فلفل)، درد را کاهش می‌دهد.

گفتنی است که استفاده از پمادهای ضد درد با پایه‌ کپسایسین برای تسکین دردهای ناشی از آرتریت و آرتروز به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده است.

فلفل قرمز: برای هضم غذا

فلفل قرمز به هضم غذا کمک می‌کند. در سال ۲۰۰۲، یک پژوهش ایتالیایی نشان داد که این ادویه برای رفع احساس خستگی بسیار موثر است. خواص فلفل قرمز نیز مدیون کپسایسین است.

این ماده قدرت تحریک ترشحات معده را دارد و به این ترتیب باعث هضم بهتر غذا می‌شود.

میزان مصرف: در صورتی که مشکل گوارشی دارید مصرف روزانه ۱ الی ۲ نوک انگشت فلفل قرمز همراه غذا کافی است.

اگر به فلفل حساسیت دارید و یا از سندرم روده‌ی‌ تحریک ‌پذیر رنج می‌برید از مصرف فلفل سیاه خودداری کنید.

زنجفیل: ضد تهوع

بر اساس یک پژوهش آلمانی و یک پژوهش آمریکایی که همزمان در سال ۲۰۰۵ انجام گرفت، مشخص شد زنجفیل یا همان زنجبیل خاصیت ضد تهوعی دارد. به بیان روشن، زنجفیل از استفراغ و حالت تهوع پیشگیری می‌کند و یا آن‌را متوقف می‌سازد. این خاصیت زنجفیل به دلیل وجود موادی از قبیل gingerol، shogaols و zingerones می‌باشد که تحریکات تهوع‌زای معده را کاهش می‌دهد.

میزان مصرف: در صورتی احساس تهوع دارید یک سوم قاشق چای‌خوری پودر زنجفیل یا یک تکه زنجفیل تازه می‌تواند چاره ساز باشد. می‌توانید از این ادویه‌ی مفید به صورت خام، دم کرده و یا از پودر آن در غذای‌تان استفاده کنید.

دارچین: قند خون را پایین می‌آورد

بر اساس پژوهشی که محققان پاکستانی در سال ۲۰۰۳ انجام داده‌اند، دارچین به پیشگیری یا درمان دیابت کمک می‌کند. مصرف روزانه ۳٫۱ تا ۶ گرم عصاره‌ دارچین (به مدت ۴۰ روز)، قند خون مبتلایان به دیابت نوع ۲ را به میزان ۱۸ تا ۲۹ درصد، تری گلیسیرید را به میزان ۲۳ تا ۳۰ درصد و کلسترول مضر خون LDL آن‌ها را به میزان ۷ تا ۲۷ درصد کاهش می‌دهد.

پژوهش دیگری که در سال ۲۰۰۶ روی ۷۹ فرد انجام گرفت نیز نتایج یکسانی را ارائه داد.

دکتر بئاتریس رینال، متخصص تغذیه می‌گوید: «دارچین بالا رفتن میزان قند خونی که بعد از اتمام غذا گرفته می‌شود را کاهش می‌دهد و به مبتلایان به دیابت و یا افرادی که در شرف ابتلا به آن هستند این امکان را می‌دهد تا در تغذیه‌ی خود کمتر دچار مشکل شوند».

میزان مصرف: روزانه ۱ قاشق غذاخوری در غذا.

شاخه میخک: تسکین دندان درد

جویدن شاخه‌ میخک روش بسیار خوبی برای کاهش دندان درد (تا رسیدن به دندان پزشک) است. به گفته‌ی دکتر رینال میخک حاوی اوژنول است که این ماده، ضد التهاب، ضدعفونی کننده و همچنین بی حس کننده موضعی محسوب می‌شود. به همین دلیل می‌تواند باعث تسکین درد شود.

روش استفاده: ۱ یا ۲ شاخه میخک را له کنید و تا زمان رسیدن به دندان پزشک روی دندان دردناک بگذارید.

زعفران: ضد افسردگی

نتایج دو پژوهش ایرانی که روی افراد مبتلا به افسردگی خفیف انجام گرفت حاکی از آن است که زعفران برای درمان علائم افسردگی از دارونماها یا placebo مؤثرتر عمل می‌کند.

در یکی از این پژوهش‌ها محققان به مقایسه‌ اثرات زعفران و داروی فلوکستین fluoxetine دست زدند و به این نتیجه رسیدند که زعفران به اندازه‌ این دارو موثر است. البته تا امروز علت خاصیت ضد افسردگی این ادویه سرخ بر محققان پوشیده مانده است. در طب سنتی ایرانی افسردگی را با زعفران درمان می‌کردند.

میزان مصرف: به طور مرتب از زعفران در طبخ غذاهای‌تان استفاده کنید البته در صورت امکان؛ چون زعفران ادویه‌ گرانی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 722
|
امتیاز مطلب : 138
|
تعداد امتیازدهندگان : 43
|
مجموع امتیاز : 43


من از دار المومنین ،دارالولایه سیستانم شهر دوستداران اهل بیت (ع) آنجا که شور و شوق بود، صداقت و مردانگی را چار می زدند ،شهر دوستی بود و شجاعت ،شهر زادگاه رستم نام آورترین چهرهٔ اسطوره‌ای در شاهنامه ی فردوسی و به تبع آن برترین چهرهٔ اسطوره‌ای ادبیات فارسی (فردوسی )، سرزمین یعقوب لیث صفاری کسی که ایران را از یوغ اعراب رهانید.من سیستانی ام و آرمانم آبادانی فرهنگ و تاریخ سیستان،بیایید تا رستمانه سیستان را آباد کنیم. سیستانیم ، سیستان همه دلخوشی های من است.دارای تحصیلات عالی در رشته مدیریت برنامه ریزی آموزشی ،از خدمتگزاران مردم در آموزش عالی و دارای سوابق خدمتی در آموزش و پرورش می باشم، سعی دارم از طریق دنیای مجازی اطلاعات لازم در این زمینه را به نظر دوستداران برسانم امید است دوستان در هر چه پر بار شدن این سایت مرا همراهی نمایند .منتظر نقطه نظرات سازنده شما هستم. در كوچه تنهایی تو را می خوانم از پشت پنجره های بسته تو را می خوانم هنگامی كه قاصدك می آید با او نام تو را فریاد می زنم با شاپركها در آسمان آبی هم صدا می شوم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود